Kolej wąskotorowa została zbudowana w latach dziewięćdziesiątych XIX w. i wiodła z Casekow (Niemcy) poprzez Penkun, dalej tory biegły przez Krackow oraz Ladenthin, w którego pobliżu przebiega dziś granica państwowa. Na teren Polski, dzisiejszej gminy Kołbaskowo, kolejki wjeżdżały w rejonie Barnisławia, i dalej przez stacje Warnik, Karwowo, Będargowo, Warzymice dojeżdżały do stacji Szczecin Gumieńce, natomiast stacją końcową były Pomorzany, tory kończyły się na terenie dzisiejszej elektrowni "Pomorzany".
Kolejka była wykorzystywana głównie do przewozu ziemiopłodów do aglomeracji szczecińskiej, a zwłaszcza buraków cukrowych do cukrowni Szczecin. Długość trasy wynosiła 42 km, a szerokość toru 750 mm. Przykładowo, w 1935 roku kolejką przewieziono 93 tys. pasażerów oraz 125 tys. ton towarów.
Kolejka była czynna jeszcze pod koniec II wojny światowej. Po dawnej linii dziś nie ma śladu, tory zostały po wojnie rozebrane, a stacyjki zniszczone, podobnie jest po stronie niemieckiej. Zostały tylko nasypy pod tory, dziś miejscami gęsto zarośnięte.
Proszę nie podejmować finału jeśli nie jest zaliczona cała ścieżka, takie wpisy będą kasowane.
Skrzynki szukaj na kordach, zawiera ona logbook, 10 certyfikatów oraz fanciki na wymianę. Po odnalezieniu miejsca ukrycia skrzynki, proszę zdjąć nakrywkę, potem powoli wyjąć keszynkę. Po dostaniu się do logbooka, nic nie zdejmujemy tylko odkręcamy, potem zakręcamy i chowamy OSTROŻNIE keszynkę na swoje miejsce. Potem maskujemy miejsce, żeby nic nie było widać, gwiazdki mile widziane. :D
Proszę szanuj moją pracę, każdy kesz w terenie wymaga dużego nakładu pracy i jest robiony tylko i wyłącznie przeze mnie, czasami siedzę nad nim cały dzień.