|
S-Ł | ||
|
|||
Szczegóły GeoŚcieżki | |||
Mentor (?)MentorMentor to osoba, która zarejestrowała GeoŚcieżkę w systemie | meteor2017 | ||
Zdobyta | 20 razy | ||
Punktacja | 538.25 punktów | ||
Liczba skrzynek | 66 (0 / 0 / 0) | ||
% skrzynek wymagany do zaliczenia GeoŚcieżki (WIS) | 67% ( Skrzynki) | ||
Typ GeoŚcieżki | Tematyczna | ||
Data publikacji | 08-06-2011 | ||
Założyciele | mototramp, meteor2017, lavinka, Dombie, Ev3rlastingFace2Face | ||
Opis GeoŚcieżki |
Linia kolejowa Skierniewice - Łuków, zwana pieszczotliwie eSeŁką jest południową obwodnicą warszawskiego węzła kolejowego. Planowano ją już w okresie międzywojennym, jednak budowa ruszyła w 1949, a za decyzją o jej budowie stał Związek Radziecki - linia miała zapewnić najkrótszą drogę transportu wojsk przez Polskę. Prowizoryczną przejezdność uzyskano już w 1952, ale oficjalnie linię otwarto częściowo w 1953 a całkowicie w 1954. Była to wtedy linia w większości jednotorowa, drugi tor na całej trasie ukończono na począrtku lat 60., zaś na początku lat 70. ukończono eletryfikację.
Pociągi osobowe na linii kursowały od początku jej otwarcia, aż do 2004. W 2009 osobówki wróciły, ale tylko na odcinku Czachówek-Pilawa. W tej chwili jeżdżą tu przede wszystkim pociągi towarowe, spotkać można też nieliczne dalekobieżne pociągi pasażerskie.
Więcej informacji na temat tej linii znajdziecie na stronie poświęconej eSeŁce.
O serii S-Ł: Początkowo planowaliśmy założenie jakichś 20-30 skrzynek wzdłuż całej linii podczas kilku wycieczek rowerowych. Jednak po zwiadzie w najbliższej okolicy mieliśmy już miejscówki na ponad 20 skrzynek, więc postanowiliśmy okeszować tylko tę część i zostały zasadzone 22 skrzynki pierwszej serii... po dwóch latach wróciliśmy do stopniowego rozwijania projektu.
UWAGA! Poruszasz się w bezpośrednim sąsiedztwie używanych torów kolejowych, zachowaj maksymalną ostrożność!
Skrzynki w ramach GeoŚcieżki S-Ł |
|